زبان انگلیسی

سه شنبه 19 دی 1396
16:51
پری جوادی

زبان انگلیسی

با یادگیری هر زبان شما وارد دنیای دیگری می شود که فرهنگ ، ادبیات ، داستان ها و علوم و فنون مردمان آن زبان را یاد می گیرید . پس یادگیری زبان به معنای بهره بردن از سرزمین دیگری است . امروزه انسان ها در تلاشند تا زبان دومی را فرا گیرند . در بین زبان های دنیا زبان انگلیسی از همه فراگیرتر است .

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروز :

امروزه کامل ترین شکل انتقال مفاهیم ذهنی به شیوه ساده از طریق ارتباط زبانی و نوشتاری است . هر چند در گذشته های دور مردم برای برقراری ارتباط از علائم و تصاویر و ... استفاده میکردند اما در دنیای امروز اهمیت برقراری ارتباط و تعامل و همفکری کلیه انسانها نقش بسیار مهمی در ارائه کیفیت بهتر برای زندگی ایفا می نماید .

از آنجا که در سالیان گذشته به دلایل مختلف سیاسی ، علمی ، اقتصادی و فرهنگی ، زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی تبدیل به وسیله ارتباط مردمانی از فرهنگها و ملیت های متفاوت شده است. لذا اهمیت یادگیری آن بر کسی پوشیده نیست .

امروزه، اگر فردی بخواهد در رشته پزشکی تحصیل کنید یا مدیری موفق باشد، دانستن زبان انگلیسی یک ضرورت برایش به شمار می آید چرا که در آن صورت می تواند درتجربیاتی که دیگرمردم دنیا بدست آورده اند سهیم شود و در ارتباطی تنگاتنگ با آنان، دانش خود را به روز نگه دارد.
علاوه بر آن طی سالیان اخیر ،نیاز بشر به داشتن زبانی مشترک برای برقراری ارتباط و پیشبرد اهداف علمی-اجتماعی ، بیش از پیش احساس می شود
. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی که به زبان ارتباط مردم دنیا بدل شده است دراولویت کاری محققان ، سیاستمداران تاجران، دانش پژوهان و ... قرارمی گیرد.

در حال حاضر انگلیسی، زبان مادری بیش از 35۰ میلیون شهروند بریتانیایی، آمریکایی، کانادایی و استرالیایی است. میلیونها نفر دیگر در سراسر جهان در حال یاد گیری این زبان می باشند تا بخشی از نیازهای علمی-فرهنگی خود را در جوامع انسانی رفع نمایند.

به گفته بسیاری از زبان شناسان، زبان یک مهارت است که برای یادگیری آن باید تمرین زیادی کرد. از آنجا که فرایند یادگیری زبان بسیار کند عمل می کند، این تمرین باید متناوب، مستمر و طولانی باشد در غیراین صورت اثر بخشی آن کم می شود.

تناوب برای یادگیری زبان انگلیسی به این صورت است که ظرفیت و حجم محدودی از کتاب مورد نظر را در فاصله های معین که در مورد زبان انگلیسی سه تا شش روز در هفته توصیه می شود مورد مطالعه قرار داد. استمرار یعنی تکرار این مطالعه بدون تعطیلی. لذا برای یادگیری هر زبانی نمی شود مدتی به مطالعه و تمرین پرداخت و سپس مدتی تمرین را کنار گذاشت . این امر موجب اثرات نامطلوبی در فرآیند یادگیری می گردد .

چگونه زبان انگلیسی را فرا بگیریم :

قانون اول و مهمترین قانون : اول گوش کنید

قانون دوم : یادگیری اصطلاحات (عبارات) و نه لغات

قانون سوم: از یادگیری گرامر انگلیسی دست بردارید

قانون چهارم : یادگیری آرام و عمیق بهترین است

قانون پنجم : گرامر را در قالب یک نوشته ، متن یا داستان در زمان های مختلف حال ،آینده و گذشته یاد بگیرید.

قانون ششم : برای بهبود انگلیسی باید دروس و منابع انگلیسی واقعی را هم مطالعه کنید.

قانون هفتم : گوش کنید و جواب دهید نه اینکه فقط گوش دهید و تکرارکنید .

همان طور که اشاره شد فراگیری زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت است و انسان ها در سراسر دنیا برای این منظور وقت صرف می کنند . در این عصر به دلیل کمبود وقت می توان از آموزش زبان آنلاین استفاده کرد . از دیگر روش ها تدریس خصوصی زبان است که بسیاری از موسسات این امکانات را دارند .



[ بازدید : 269 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آموزش زبان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]